Leverans inom 1-3 dgr – fri frakt över 300 kr!

FRAKTVILLKOR

Sund Hundmat levererar över hela Sverige, oavsett om du bor i stad eller på landet

Senast ändrad 2021-03-18

Fria hemleveranser över 300 kr

Handlar du för över 300 kr får du fri frakt på dina ordrar. Vanligtvis får du dina produkter inom 1-3 vardagar.

Hemleverans till dörren (utan kvittens)

Hemleverans till dörren (utan kvittens) innebär att du får ditt paket levererat hela vägen hem till dörren utan att du behöver vara hemma för att ta emot det. Bor du i lägenhet bärs paketet normalt upp och ställs utanför din lägenhetsdörr. När paketet har skickats från oss får du ett mail med en spårningslänk. På så sätt kan du följa paketet hela vägen tills dess att leveransen sker.

Paketet skickas till den adress du uppger vid beställning. Paketet lämnas normalt alltid utanför din ytterdörr oavsett om det finns förråd eller liknande i anslutning till fastigheten.

Förväntad leveranstid är 1-3 arbetsdagar beroende på när vi får din order. Bor du på lantbrevbärarlinje eller en ö kan det ta ytterligare 1-2 vardagar för paketet att komma fram.

Observera! Du godkänner med detta fraktalternativ att du inte kvitterar leveransen. Kvittensen anses ha lämnats när chauffören lämnat paketet. Det går med detta fraktalternativ inte att bli uppringd före, eller i samband med leveransen.

Om du har portkod - Det är viktigt att du anger eventuell portkod vid din beställning för att paketet ska kunna levereras. Kontrollera även att ditt namn finns uppsatt direkt innanför porten samt vid din ytterdörr.

Om du har porttelefon - Har du porttelefon kommer transportören att ringa dig en gång och du behöver då kunna öppna porten. Ange ditt porttelefonnummer under ”Portkod” i kassan. Är ditt porttelefonnummer detsamma som ditt mobilnummer måste du fylla i det vid din beställning.

Om du har en låst port - Om din port är låst och saknar portkod eller porttelefon är inte detta fraktalternativ möjligt.

Om du vill skicka till en postbox - Det går tyvärr inte att välja detta fraktalternativ till en postbox som inte är knuten till en fastighet.

Om vi inte kan leverera ditt paket:

Om chauffören inte kan lämna av ditt paket så anländer ditt paket till ditt närmsta ombud och du får en avisering för att hämta ut paketet. Du har 14 dagar på dig att hämta ut paketet och blir paketet outlöst kommer du att bli debiterad 300 kronor.

Beställning och leverans av fryst mat

Vid beställning av fryst mat står Sund Hundmat enbart för garantin om att varorna kommer fram frysta vid val av fraktsätt Hemleverans utan kvittens samt att du inte bor på en ö eller lantbrevbärarlinje. Läs gärna mer information om fraktsätt Hemleverans till dörren utan kvittens längre upp på denna sida.

Hämta själv på Leveriet i Sickla

Möjligheten att hämta själv på Leveriet i Sickla Köpkvarter gäller endast varor köpta med detta leveransalternativ. På grund av våra rutiner för order- och lagerhantering behöver varor märkta med detta alternativ hämtas inom 2 veckor från orderdatum. Därefter kan ordern komma att avbokas.

Ordergång

Färskfoder skickas från Sund Hundmats fryslager måndagar, tisdagar och onsdagar.

För att du ska få din order samma vecka som du beställer rekommenderar vi att du lägger din order senast onsdag innan kl 10. Lägger du din order på en onsdag efter kl 10, eller torsdag-söndag så skickas alltså din order måndagen efter, notera att leveranstiden därmed kan bli längre än 1-3 arbetsdagar. När din order är skickad ifrån oss så kan det dröja mellan 1-3 arbetsdagar tills du har din leverans vid din dörr. Du får ett mail av oss med en spårningslänk när din order är på väg till dig.

Beställer du även andra produkter utöver fryst mat så kan leveransen delas upp i flera paket, och du kan därför uppleva att leveranserna anländer olika dagar/tider.

Ångerrätt och retur

På Sund Hundmat tillämpar vi gratis returer.

Ångerrätt (gäller ej frysta varor)

Om du ångrar ditt köp eller inte är helt nöjd med din vara kan du självklart återsända denna. Detta gäller dock inte frysta varor. Återsändning ska ske inom 30 dagar från att du mottagit din vara. Vi tillämpar fri ångerrätt och fria returer och står alltid för fraktkostnaden genom att skicka ut en retursedel till dig. Vid åberopande av ångerrätt är du välkommen att kontakta vår kundtjänst:

Telefon: 040–122 321

Mail: info@sundhundmat.se

Trasig vara

Vi står för riskerna hela vägen fram till dig. Vi följer Konsumentköplagens reklamationsrätt och du är välkommen att kontakta oss om någonting är trasigt i din leverans. Vi står för returavgiften. Reklamation ska meddelas inom skälig tid till:

Telefon: 040–122 321

Mail: info@sundhundmat.se